luni, 4 iulie 2011

la furat de educatie

Acum 21 de ani m-am confruntat pentru prima data cu furtul in scoala. Eram in clasa a doua, si in naivitatea mea nu imi inchipuiam de ce cineva ar vrea sa copieze la o amarata de lucrare. Instictul meu de copil nepatat de nicio discutie sociala despre chestia asta m-a indemnat sa ridic mana in secunda a doua, si sa ii spun invatatoarei, in ciuda privirilor pline de amenintari ale celui care urma sa devina un golan. Peste 5 ani, in clasa a saptea, il meditam pe acel golan sa treaca la matematica. Avea cap, si a inteles repede, nevoit fiind sa inteleaga…
Nu mai are rost sa spun ca in acea perioada din clasa a saptea imi era rusine de escapada din clasa a doua. Tin minte o lucrare la … relgie, cand jumatate din clasa avea caietele deschise sub banca… si asta vedeam eu, din ultima banca, cu caietul deschis…
Azi am avut o intalnire cu o jurista care m-a scos din minti. Cred ca mai aveam putin si o faceam proasta in fata. Bine, intr-un fel, cam asta am facut. I-am explicat ca e o lipsa totala de profesionalism in ceea ce face. Tot azi, stirile sunt pline de rezultatele socante de la bac.
Una peste alta, cred ca nu imi mai e rusine de escapada din clasa a doua…

Niciun comentariu: