miercuri, 5 decembrie 2012

Ieri, intr-o pauza publicitara pe una dintre televiziunile care dau stiri politice la ceas de seara, m-a captivat un anunt prin care, pe scurt, o voce serioasa punea semnul egalului intre a da un kilogram de faina pentru vot si o oarecare infractiune. Asta in conditiile in care promisiunea (facuta cu rea credinta, fapt care cred eu ca e valabil in toate cele 3 tabere acum – presupunand ca ppdd e o tabara) de micsorat impozite, marit salarii, sau dat bani direct mi se pare o chestie mai grava. Macar un kil de faina e un kil de faina. Pe langa vocea aia serioasa, m-au furat si imaginile facute in power point cu plase in stanga, egal in centru, si cuvintele “mita electorala” in dreapta. In timp ce ma uitam ca un bou la ele, ma intrebam cat de prost trebuie sa fii sa votezi neaparat cu cel care ti-a dat plasa. Ca practic, unul dintre scopurile incriminarii mitei electorale e si protejarea boului care voteaza cu ala care da plasa. Ce il opreste pe bou sa voteze cu altcineva decat cel care i-a dat plasa? Si, poate ca un raspuns, imediat dupa anuntul respectiv, a venit reclama la catena, cu tipa mega incantata ca a fost scoasa in oras la … FARMACIE!!! Si tipul care se pune in genunchi in mijlocul farmaciei. Eu am cumparat o singura data ceva de la catena (nevoit fiind, din lipsa de timp si alternativa la momentul respectiv), si, din cauza reclamelor oribile, sentimentul meu a fost de sila si scarba. Daca cineva isi imagineaza ca acele reclame ii ajuta sa le faca o imagine mai buna (si daca lucrul asta chiar se intampla), eu nu mai inteleg nimic. Sau poate ca ar trebui sa inteleg chestii de genul “15% voteaza PPDD”, “sa te duci la farmacie e o incantare”, “votezi psd chiar daca iti aduci aminte cenzura din anii 2000-2004”, “votezi pnl chiar daca il pun pe liste pe becali”, dar cred ca nu vreau sa inteleg.

Niciun comentariu: