joi, 21 februarie 2008

Entry number 29 - Victor

Campania Razvan din Cluj

Apropos de facut lucruri pentru o lume mai buna. In fiecare dimineata reusesc sa ma trezesc din cateva motive… nu toate se cumuleaza, dar se pare ca in fiecare dimineata se gaseste macar unul.

  1. trebuie sa merg la munca.
  2. am dormit destul
  3. mi-e foame
  4. ma uit pe geam, si soarele imi descopera un brasov minunat.

Aici apare insa o problema. De fiecare data cand ma uit la minunatul Brasov, imi dau seama ca e din ce in ce mai poluat. Si imi dau seama ca oricat de ecologist sunt, imi place sa apas pedala pana la fund la turbodiesel-ul meu... aici apar oameni ca Razvan, si companii ca Petrom. Razvan si Petrom seamana mult aici. Fii atent. Razvan mi-ar spune neaparat ca ar trebui sa merg pe jos. Probabil mi-ar spune asta din autobuz, masina, troleibuz, (apropos, troleibuzul nu e mult mai grozav decat autobuzul... in Romania mai mult de jumate din energia electrica e obtinuta arzand carbuni – am vazut asta pe facturile de curent) in timp ce probabil se gandeste cum sa ajunga... nush unde, dar undeva unde sigur se polueaza aerul, apa sau alte chestii din-astea care deocamdata sunt gratis... ma rog, aproape gratis. Petrom m-ar pune sa imi imaginez ce as putea face fara petrol. Si sa povestesc timp de 1 minut ce as face in atare conditii.

As trage apa dupa asemenea sfaturi, dar mi-e ca de fiecare data cand trag apa, poluez reteaua de apa a lumii...

Acuma, de „orientare politic-activista” filosof fiind, imi pun o intrebare. Un super om de stiinta (de preferat in domeniul energiei „curate”) are un viper. Motor de 8 litri. Consum pe care de rusine nu-l scrie nimeni in anuntul de vanzare a masinii. Masina e model mai vechi, si presupunem de dragul ipotezei ca papa benzina cu plumb... „premium”... Poluarea facuta de tipul asta in timp ce merge de acasa catre laboratorul sau de cercetare, e buna sau rea? Hai sa ne gandim. Daca ar merge cu autobuzu, ar polua mai putin, dar ar pierde din timpul dedicat cercetarii... ei bine, intelege toata lumea ce vreau sa spun...

Ok, daca de Razvan m-am luat un pic mai sus – fie vorba intre noi, nu il stiu pe Razvan destul ca sa ma pot lua de el klumea... pescuiesc doar –, acuma vine randu lu Petrom. Petrom, dispunand de resursele financiare infinite, ar putea lejer sa caute solutii alternative „curate” pentru nevoia omenirii de energie. In schimb, se dau bani multi la campanii televizate/radiodifuzate... „din grija pentru viitor”... De ce? Simplu. Pentru ca Gigi Petrom nu are nimic de castigat daca in loc de petrol, lumea va folosi apa (vezi motoare cu hidrogen...) apa are toata lumea... dar in Romania, petrol are doar Petrom.

Ce legatura au toate astea cu fericirea noastra? Pai, initial ma gandeam sa fac o paralela intre campania Petrom si campania noastra pentru fericire... dar s-a bagat Razvan. si m-am aruncat la un consortiu de paralele.

Ok, incerc sa revin la fericire. Si ma gandesc ca noi am zis ca ne incheiem aici campania teoretica, si incerc sa o inchei. Dar nu cred ca sunt pregatit. Nu am teoretizat destul, orice ar spune practicienii plini de ura. Nu am batut apa in piua destul de mult ca sa putem avea o „strategie” care sa aiba o farama de sansa.

Insa, ca orice roman care nu mai are ce sa spuna, uite concluziile demersului nostru, vazute de mine (le astept si pe ale tale), in forma unor „three easy steps to happiness”

  1. mergi pe jos, insa ai grija spre ce te indrepti
  2. nu lasa becul aprins, decat in mintea ta
  3. nu trage apa prea des, decat daca miroase a prostie!
  4. nu calca pe iarba, nu taia copacii, decat daca iti stau in drumul spre fericire
  5. nu-ti schimba masina prea des. Multumeste-te cu faptul ca idealul despre fericire ti se schimba anual...
  6. recicleaza! Nu doar materiale reciclabile, ci si ideile altora. Nu se stie cand faci din gunoi ceva folosibil.
  7. si cel mai important, (asta merge si pentru ecologisti, si pentru tristi) dupa ce ai meditat, nu uita sa pui in aplicare rezolutiile...

Niciun comentariu: